60 jarig bestaan

Fotoclub De Wiemers bestaat dit jaar 60 jaar.

We hadden een speciaal programma voor dit jaar gemaakt met speciale dingen als een uitgebreide expositie in de Petrus en Paulus kerk, een fotowedstrijd voor de jeugd en lezingen op het gebied van de fotografie.

Tot dat...... corona roet in het eten gooide en we het gehele programma hebben geschrapt. Zodra het weer mogelijk is, pakken we dit speciaal programma weer op en gaan het alsnog weer uitvoeren.

De fotoclub bestond dus al in een tijd dat er nog geen computer, internet of digitale fotografie was. Eén van de activiteiten van de leden van toen, was het maken van een fotoserie van oude en nieuwe foto's van het dorp Loppersum. De serie is door één van de leden uit de mottenballen gehaald, schoongemaakt en gerubriceerd. We denken erover om in de nabije toekomst een derde serie te maken. Het dorp verandert snel door o.a. de versterking.

Maar geniet eerst van deze serie.